2009. július 27., hétfő

Olasz kiskörút

Kedveseim, Olaszország szerelmesei!
Visszajöttem, de a fél szívem ott maradt. Sok mindent nem hasznosítottam a nyelvtanból, de tanultam pár szót, amiknek van magyar "hasonmásuk". Nem is tudom, magyarból vették-e át, vagy mi vettük tőlük a szinonimát... Egy példa erre: kapu-porta. Hát nem döbbenet? Kéz-mani (hogy jól írom-e le, az más kérdés, kiejteni mindenesetre így kell... következtess: manikűr), láb-pedi (kiejtve... na? igen! pedikűr).
Túlságosan nem voltam rászorulva az olasz tanulásra, rokonlátogatóba mentünk, szóval majd ők beszélnek helyettem, így voltam vele.... (fúj, de kényelmes vagyok!) "Avere caldo" ezt viszont mondogattam minden nap, persze magyarul, különböző szavak kíséretében, pl. "irdatlan", "botrányos", "rettenetes".
Mutatok néhány képet a kirándulásról, de ezeket a blogomon is meg tudjátok nézni. Legalább 1500 fotóból válogattam, tehát messze nem a teljesség igényével fejeztem be a kollázsokat. Fogok még készíteni képes összefoglalót, ezeket előlegnek szántam. Csemegézzetek! :))

Treviso


Fossalta di Piave (ismeri valaki a képen szereplő urat?)


Velence, a cölöpökre épült pazar város


3 megjegyzés:

  1. Szia, a képek nagyon szépek. irigykedem is rendesen:-)Biztosan szép utatok volt. Mennyi ideig voltatok olaszországban? Megnézem majd a blogodat is, gondolom lesznek képek ott is.

    VálaszTörlés
  2. Igen, persze, fogok még felrakni párat, csak időm legyen rá. Egyszerűen belezuhantam a munkába...
    Olaszországban sajnos csak 4 napot töltöttünk, de az tele volt programmal. A "rendes" blogoman leírtam, hogy történt egy kisebb? baleset az autónkkal, ezért lett csak ilyen szűkös.
    De őszintén? 2 napra is kimentem volna... :)))

    VálaszTörlés
  3. Azt tudtad hogy a mi parlamentünk is fa cölöpökön áll??

    VálaszTörlés