2009. július 21., kedd

A hèt napjai


Filastrocca della settimana

Tanto sole il lunedì;
bianca neve il martedì;
mercoledì si scende in piazza
per sentir la storia pazza;
qui si ride il giovedì;
non si piange il venerdì;
e di sabato, vi avviso,
c'è la festa del sorriso.
La domenica, è baldoria,
perché inizia un'altra storia.


Itt egy mondòka arròl, hogy hàny napja van egy hònapnak, az olasz gyerekek (de sokszor a felnottek is) ezt hasznàljàk, ha nem emlèkeznek arra, hogy pl. augusztus utolsò napja 30.-a vagy 31.-e.
Trenta giorni ha Novembre,
con Aprile, Giugno e Settembre.
Di ventotto ce n'è uno,
tutti gli altri ne hanno trentuno.

Kèrdèsem: Quale mese ne ha ventotto?

8 megjegyzés:

  1. Febraio mese ne ha ventotto.
    (remélem, jó:)

    VálaszTörlés
  2. Ja, lehet, hogy a mese nem kell bele?

    VálaszTörlés
  3. Sziazstok! Csilla, úgy meglepődtem, először azt hittem, hogy én , de aztán láttam hogy nem... :-D merthogy hiányzik a "böködéje" a nevem mellől. :-D

    Kata, ez nagyon aranyos. Még ma lefordítom.

    VálaszTörlés
  4. Az első versike nekem így sikerült:-D A kínrímek a legszebbek nem:-D


    Olyan sok a hétfő
    Fehér hó a kedd.
    Szerda leszalad a piacra.(szerdát leküldöm?)
    Hogy hallgatásával tegyen szert őrületes sztorikra (hááát lemegy a piacra őrült történetekért.?)

    Csütörtökre fittyet hányok
    Nem siratom a pénteket
    De szombaton van egy jó tanácsom(önnek, neked)
    Itt az ünnep, mosolyogj.
    A vasárnap meg vigadalom
    Mert kezdődik egy másik dalom.
    (A vasárnap meg vigadalom, mert egy másik történet kezdődik)

    VálaszTörlés
  5. A másik versike egészen kis segítséget igényelt.

    30 napja van novembernek
    áprilissal, júniussal és szeptemberrel (együtt)
    A huszonnyolcas nem az első
    Az összes többinek harmincegy van.

    VálaszTörlés
  6. A kis segítség lehet, hogy kis eredményt hozott!? Majd kiderül:-D

    VálaszTörlés
  7. A kèt versikèk forditàsa:
    Sok napsutès a hètfo
    fehèr hò a kedd
    szerda lemegy a tèrre,
    hogy meghallgassa a bolond tortènetet
    itt nevetunk (nevetni kell) csutortokon
    ès nem sìrni pènteken
    szombaton - elore szòlok nektek -
    a mosolygàs unnepe van.
    Vasàrnap vidàmsàg, unneplès van,
    mert egy màsik tortènet kezdodik.

    Harminc napja van Novembernek
    Aprilissal, jùniussal ès szeptemberrel,
    huszonnyolcas csak egy van,
    a tobbinek harmincegy van.

    En nem tudok olyan szuper kis rìmes forditàst csinàlni, mint Csilla, ezt itt azèrt ìrtam, hogy le tudjàtok ellenorizni.
    Ja, ès a kèrdèsem: Quale ne ha ventotto? - azt jelenti, hogy: Melyiknek van huszonnyolc (napja)? A helyes vàlasz: Febbraio. Vagy igy is: Ne ha febbraio.
    Errol a "ne"-rol mèg fogok szòt ejteni, ha akarjàtok, mert ez olyan speckò olasz talàlmàny, mint pl. az "etto".

    VálaszTörlés
  8. :-D Talán nem is írtam túl vad dolgokat. A sok napsütést nem értettem. A sole-ra nem találtam tul. képpen semmit. pedig már sokszor találkoztam vele, de nem volt ismerős. Pontosabban ismerős volt, de... nem tudtam mit kezdjek vele.
    Látod milyen vak vagyok, a kérdés lemaradt.

    VálaszTörlés